Synes du ofte, det er svært at få nye ansatte i firmaet og kommer der generelt ikke så meget feedback, når du laver et jobopslag på hjemmesiden? I denne artikel vil du få dig nogle gode råd om, hvordan du kan tiltrække mere opmærksomhed omkring dit firma og dermed få flere ansøgere, når du laver et jobopslag. Læs med her hvis det har interesse.
En flot hjemmeside
Hvis du gerne vil have flere potentielle ansøgere til at se din hjemmeside, så er det en god ide først og fremmest lige at tage et kig på den. Hvordan ser den ud? Er den intuitiv at benytte?
Din hjemmeside er med til at sælge din virksomhed overfor andre, og det er ikke kun de potentielle kunder, som du skal sælge din virksomhed til. Det er også potentielle arbejdere. De skal have lyst til at arbejde hos dit firma, og hvis din hjemmeside ser kedelig og trist ud, så kan dette give dem et dårlig indtryk af dit firma.
Der er ingen der har lyst til at arbejde for et firma, som ikke engang kan finde ud af at lave et flot grafisk design på deres hjemmeside. Hvis du især gerne vil ansætte yngre personer, så er det meget vigtigt, at din hjemmeside er imponerende at kigge på. Det yngre segment af samfundet er nemlig vokset op med internettet og har ofte derfor også en høj standard hvad angår webdesign og lignende.
Hvis dine nuværende ansatte frem
Hvis du gerne vil have flere potentielle ansøgere når du laver jobopslag, så er det også en god ide at vise dine nuværende ansatte frem. Det kan virke ret intimiderende at sende en ansøgning afsted, hvis man ikke rigtig ved, hvordan arbejdsmiljøet er i en bestemt virksomhed.
Når du viser dine nuværende ansatte frem med for eksempel billeder og små citater, så gør du det en del mere familiært og mindre skræmmende for nye ansøgere. De vil nemmere kunne danne sig et billede af, hvorvidt de passer ind i den nuværende stab af ansatte.
Gør noget ud af at vise arbejdsmiljøet
Det er samtidig også en god ide at vise lidt om hvilket arbejdsmiljø der er generelt på arbejdspladsen og i virksomheden. Dette kan du vise ved at have en side dedikeret til mulige nye ansatte, hvor du for eksempel snakker om, hvilke bonusser de kan få ud af at arbejde hos dit firma.
Hvis I for eksempel har en god tradition med at holde jule- og påskefrokost, så er det noget du bør gøre noget ud af at fortælle. Hvis du samtidig gør en del ud af at give gavekort til ansatte som takkegave hver jul, så er det også værd at fortælle de nye potentielle ansatte.
Remarkable! Its actually amazing article, I have got
much clear idea on the topic of from this paragraph.